DOLAR

32,5987$% 0.33

EURO

34,7794% 0.08

STERLİN

40,3612£% -0.63

GRAM ALTIN

2.500,11%0,65

ÇEYREK ALTIN

4.264,00%0,39

BİTCOİN

2095282฿%1.3533

İmsak Vakti a 04:46
Sakarya HAFİF YAĞMUR 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Mahmut Fazıl Coşkun ile ‘Anons’ Filmi Üzerine

8. Sakarya Uluslararası Kısa Film Festivali’nin açılış filmi “Anons”un gösterimi yapıldı. Yönetmenliğini Mahmut Fazıl Coşkun’un yaptığı film, SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi Prof. Dr. Fuat Sezgin salonunda izlendi. 1963 yılında bir askerî darbe sonrası İstanbul Radyosunda bildiri okumaya çalışan bir grup askerin hikâyesini anlatan filmin izlenmesinin ardından Yönetmen Fazıl Coşkun ile Doç. Dr. Serkan Öztürk’ün moderatörlüğünde çevrim içi söyleşi yapıldı.

Diyalog yoluyla öykü anlatmaktan kaçındığını dile getiren yönetmen, diyaloğa karşı olmadığını ama öykü anlatımında sadece unsur olarak kullanmayı tercih ettiğini söyledi. Eserlerine yansıttığı edebi tadı aldığı sanatçıların kimler olduğu sorusu üzerine Mahmut Fazıl Coşkun, “Sevdiğim edebiyatçılar, Çehov ve Dostoyevski diyebilirim. Orhan Pamuk’u ve Mustafa Kutlu’yu da çok seviyorum. Onun dışında Ahmet Hamdi Tanpınar’ı seviyorum.” dedi.

Filmde dikkat çeken uzun plan ve sabit kamera kullanımı için yöneltilen sorulara usta yönetmen Coşkun, “Yönetmeni geri çekerek yönetmen müdahalesinin önüne geçmek istedim. Eğer hareketli olarak kamerayı özgür bir şekilde kullansaydım uzunluk hissedilmezdi ama büyüsünü kaybetmemek için radikal bir şekilde izlenimci/sabit kamera ve uzun plan sekanslar kullanarak izleyiciyle sahnenin arasından çekilmek istedim. Gerçek hayatın içinde olmak, gerçeklik duygusunu artırmak amacıyla kullandım” şeklinde cevap verdi.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

SAÜFEST’te “Kalemişi” Çalıştayı gerçekleştirildi.

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.