Sakarya’da sıcak hava dalgası etkisini artırarak devam ediyor. Meteoroloji verilerine göre, önümüzdeki 5 gün boyunca hava sıcaklıkları mevsim normallerinin 4-8 derece üzerinde seyredecek. Sakarya Valiliği, bu süre zarfında vatandaşları dikkatli olmaları konusunda uyardı.
Aşırı Sıcaklara Karşı Uyarı
Uzmanlar, 22 Temmuz Salı gününe kadar sürecek olan yüksek sıcaklıklar nedeniyle vatandaşların güneş çarpması riskine karşı tedbirli olmaları gerektiğini vurguladı. Özellikle yaşlılar, çocuklar ve kronik hastalığı olanların sıcak saatlerde dışarı çıkmaktan kaçınmaları önemle öneriliyor.
Sakarya Valiliği’nden Açıklama
Sakarya Valiliği tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Meteoroloji verilerine göre, ilimizde hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin 4-8 derece üzerinde seyretmesi beklenmektedir. Vatandaşlarımızın, yaşanabilecek olumsuzluklara karşı dikkatli ve tedbirli olmaları gerekmektedir.”
Valilik, özellikle açık alanlarda çalışanların ve dışarıda zaman geçirenlerin bol su tüketmeleri, güneşten korunmak için şapka ve açık renkli giysiler giymeleri gerektiğini belirtti.
Sakarya’da sıcak hava dalgasının etkili olduğu bu dönemde, vatandaşların sağlıklarını korumak adına gerekli önlemleri alması büyük önem taşıyor. Yüksek sıcaklıklar nedeniyle oluşabilecek sağlık sorunlarını en aza indirmek için yetkililerin uyarılarına kulak vermek gerekiyor.
Sıcak havalarda serin kalın, bol sıvı tüketin ve güneşin zararlı etkilerinden korunmak için gerekli tedbirleri alın. Sağlıklı ve güvenli bir 5 gün geçirmeniz dileğiyle.
“Bilinçsiz tüketim su kaynaklarının geleceğini tehlikeye atıyor”