DOLAR

34,3054$% 0.31

EURO

37,5445% -0.07

STERLİN

44,9573£% 0.06

GRAM ALTIN

2.925,56%1,27

ÇEYREK ALTIN

4.957,00%0,97

BİTCOİN

2150730฿%3.35281

Öğle Vakti a 12:56
Sakarya PARÇALI BULUTLU 23°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

“Edebiyatıma engel olacak her şeyi engelledim”

Büyükşehir Akademi’de dersler devam ediyor. Edebiyat söyleşileri dersinde konuşan Necip Tosun, “Edebiyatıma ve yazma coşkuma engel olacak her şeyi engelledim. Gündelik hayatımda ki insani ilişkilerimi asgariye indirdim. Bir yazarın yalnızlığa ihtiyacı olduğunu düşündüm ve sadece edebiyat yapmak istedim” dedi.

Sakarya Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı tarafından düzenlenen Büyükşehir Akademi’de dersler devam ediyor. Moderatörlüğünü Aykut Ertuğrul’un yaptığı ‘Edebiyat Söyleşilerinin’ bu haftaki konuğu Necip Tosun oldu. Katılımcılarla öykü yazarlığına nasıl başladığını paylaşan Tosun, edebiyat hakkındaki düşüncelerini belirtti.

Yazılma ve atmosfer anı
Necip Tosun, “Yazar bir karakter yaratırken veya bir duyguyu aktarırken çok yakından tanıdığı ya da en yoğunlaştığı dönemde yazabiliyor. Eğer o atmosferden çıkmış iseniz, o duyguyu kaybetmiş iseniz yeniden ona dönmek çok zaman ister. O duyguyu besleyecek yeni bir olay başka bir atmosfer olması gerekiyor. Dolayısıyla öykülerin bir yazılma anı bir de atmosfer anı vardır. O anı kaçırmayıp yazmak gerekiyor. Erteledikçe o duygulardan uzaklaşıyorsunuz çünkü hayatta karşınıza başka şeyler çıkıyor. Bende kuram yazılarını bu görev bilinci ile yazdım” dedi.

Okuma odağını kaybettik
Tosun, “Bizim yazarlardan öğreneceğimiz çok şey var. Bir kelime bir cümle bile öğrensek o yazara minnet duymak lazım. Hayata, edebiyata bakış anlamında temel mesele okuma dediğimiz kavramın anlamını ortaya koyamamaktır. Biz edebiyatçılar neyi okuyacağız, nasıl okuyacağız ve bu okuduğumuz eserleri nasıl değerlendireceğiz sorusunu sormalıyız. Dolayısıyla bütün bu okuma odağını kaybettik. Ben şunu savunuyorum; okuma dediğimiz şey rastgele, sağdan soldan duyduğunuz veya önünüze gelen popüler bir kitabı okuma gibi bir eylem değildir.”

Edebiyatın yarısı sevgi yarısı öfke
Tosun, “Edebiyatıma ve yazma coşkuma engel olacak her şeyi engelledim. Gündelik hayatımda ki insani ilişkilerimi asgariye indirdim. Bir yazarın yalnızlığa ihtiyacı olduğunu düşündüm. Sadece edebiyat yapmak istedim. Yazarken ise insanlara çelme takan, yazma heveslerini kıran, hasetlik ve kıskançlık gibi duyguları aşarak yazdım. Bu duyguları aşmayı edebiyatı çok severek yaptım. Edebiyatı ben şöyle ayırıyorum; Edebiyatın yarısı sevgi ise yarısı da öfkedir. Yani insan çok sevdiği için severek yapıyor, bazen de çok öfkelendiği için yapıyor. Beni çok üzen ve kıran birçok olay oluyor. Ben de hemen edebiyatıma sarılıyorum. Bu duygular bana daha çok çalışma şevki veriyor. Dört saat çalışacakken o hırsla sekiz saat çalışıyorum” diye konuştu.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Milli İrade Derneği’ne Kemençe görünümlü saat hediye etti…

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.