DOLAR

32,5322$% 0.23

EURO

34,9318% 0.4

STERLİN

40,6896£% 0.24

GRAM ALTIN

2.440,90%0,10

ÇEYREK ALTIN

4.042,00%-0,66

BİTCOİN

2066768฿%0.43688

İmsak Vakti a 04:27
Sakarya HAFİF YAĞMUR 15°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Modernleşme Teorileri ve İslam Dünyası Konuşuldu

Sakarya Üniversitesi Ortadoğu Enstitüsü tarafından “Moderniteyi Sorgulamak: Modernleşme Teorileri & İslam Dünyası” başlıklı bir konferans düzenlendi.

‘ORMER Sosyal Bilimler Konuşmaları’ kapsamında ORMER Kudüs Salonunda yapılan konferansa İstanbul 29 Mayıs Üniversitesinden Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan Göksel konuşmacı olarak katıldı.

‘Modernlik’ veya ‘modernite’ kavramlarını ‘çağdaş ve güncel olma’ olarak tanımlayan Dr. Öğr. Üyesi Göksel, Batı merkezcilik ve Oryantalizm kavramlarına değinerek, bu kavramların Batı’nın, Türkiye-İslam dünyası sosyal bilim çalışmalarının ve kamuoyunun fikir dünyası üzerindeki hâkimiyetine devam ettiğini belirtti.

Sosyal Darvinci (Evrimci) bakış açısı hakkında bilgiler veren Göksel, “Evrimci bakış açısının Batı dünyasının toplumsal, siyasal ve iktisadi değişim tecrübesine dayanan üç ilham kaynağı vardır. Böylelikle modernleşmenin evrimsel aşamaları olduğu klişesi doğmuştur. Evrimciliğin özü, modernleşmeye ‘normatif değer yargısı’ vermekte yatar. Ayrıca modernitenin öncelikle Batı dünyasında başlayıp, ardından tüm dünyaya yayılması kaçınılmaz bir olgu olduğu iddia edilir” dedi.

İslami Kalvinizm konusuna da değinen Dr. Öğr. Üyesi Göksel, şunları söyledi:

“Max Weber, Kalvinist Protestan etiği ile kapitalizm arasında destekleyici bir korelasyon olduğunu iddia etmiştir. Benzer bir korelasyonun hızla modernleşen Doğu Asya toplumlarında da bulunduğu ortaya atılmıştır. Bu fikirler ve 1980’lerden itibaren Türkiye ve Malezya’nın başını çektiği birçok Müslüman toplumun laikçi-devletçi paradigmadan muhafazakâr neo-liberal ekonomi politikalarına dönüşü, İslami Kalvinizm kavramına ilham vermişti. Buna göre Müslüman bir toplum laikleşmeden de sanayileşmiş kapitalist ve demokratik olabilirdi. İslami değerler bu sürece engel değil, destek olabilirdi.”

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

SAÜ İlahiyat Fakültesi tarafından “Arapça Şiir Okuma Yarışması” düzenlendi.

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.